Deze website maakt gebruik van cookies. Meer informatie Melding niet meer tonen

Trainingsweek 32: 174 kilometer

Afgelopen week was het alweer trainingsweek 32. Deze lange trainingsweek ben ik een stuk beter doorgekomen dan de eerste lange trainingsweek twee weken geleden. Zaterdag liep ik een wedstrijd en mijn benen voelden ook nog verrassend goed aan.

De duurloop van gisteren ging relatief snel maar vooral de lage hartslag van 143 vind ik een erg goed teken. Dit keer heb ik deze duurloop om 14.00 uur gedaan in plaats van in de ochtend. Op deze manier meer hersteltijd tussen zaterdagtraining en zondagtraining en dit voelde dus goed.

Wat ik gelopen heb deze week?

  • Maandag: ochtendloop van 11km + intervaltraining 8 x 2000m op gemiddeld tempo 3.11 (28 km). Intervaltraining was zwaar zoals verwacht maar ging wel goed.
  • Dinsdag: rust.
  • Woensdag: ochtendloop van 11km + marathontraining 10′ en 15′ met blokken in gemiddeld tempo 3.20.
  • Donderdag: duurloop van 20km met gemiddeld tempo 3.56 op hartslag 149.
  • Vrijdag: ochtendloop van 11km + duurloop 17km met gemiddeld tempo 4.06 op hartslag 141.
  • Zaterdag: 15km duurloop + 10km wedstrijd in 32.49 (5km in 15.40) + 5km uitlopen.
  • Zondag: duurloop van 25km met gemiddeld tempo 3.53 op hartslag 143.

In totaal dus 174 kilometer.

Deze week staat een kortere week op het programma, met op vrijdag een 5000 meter wedstrijd in Heiloo waarbij mijn doel is om onder de 15.00 te lopen. Op donderdag houd ik dan ook rust zodat ik uitgerust aan de start verschijn.

Publicatiedatum: 14 augustus 2017
Op weg naar de top

De komende jaren wil ik me nog meer toeleggen op mijn hardloopcarrière en in 2020 behoren tot de nationale top op lange afstanden. Dit zal niet zonder slag of staat gaan, daar ben ik me van bewust. In mijn blogs neem ik je mee op mijn weg naar de nationale hardlooptop.