Deze website maakt gebruik van cookies. Meer informatie Melding niet meer tonen

Trainingsweek 36

Omdat ik op zondag 3 september de Oostland Halve Marathon had gelopen heb ik deze week op zowel maandag als dinsdag rust gehouden. Een halve marathon lopen vergt een aantal dagen herstel. Dit betekent niet dat je helemaal niet kunt lopen, echter dien je vooral voorzichtig te zijn met intervaltrainingen. Op woensdagochtend heb ik de standaard ochtend duurloop van 11km gedaan en aangezien deze goed aanvoelde heb ik in de avond de duurloop met marathonblokken regulier kunnen doen. De marathonblokken van tweemaal 10 minuten gingen verrassend gemakkelijk in tempo 3’15” per km waar 3’20” het doeltempo is. Dit was voor mij een goed teken aangezien deze training vrij kort na de halve marathon volgde en toch afgerond kon worden, met de hersteltijd van het lichaam zit het dus wel goed. Op donderdag een rustige duurloop van 17km en op vrijdagochtend nog een korte duurloop van 11km. Op vrijdagmiddag zijn we naar Texel vertrokken voor de laatste lange trainingsweek c.q. een korte vakantie. Dit betekende ook direct een halve volksverhuizing aangezien ook de hoogtetent mee moest, hetgeen betekende dat deze thuis afgebroken moest worden en in het vakantiehuisje op Texel weer opgezet moest worden, dit paste maar net… (zie foto). Op zaterdag ben ik met de auto afgezet bij Oosterend, en ben ik via De Cocksdorp en De Koog naar Den Burg gelopen, een afstand van 28km met gemiddeld tempo 3.49 en hartslag 150. Op zondag nog een duurloop van 23km met gemiddeld tempo 4.00 en hartslag 145. Hiermee komt deze relatief rustige trainingsweek uit op 6 keer lopen en in totaal 110km. Vanaf maandag 11 september begint de echte trainingsstage hier op Texel en wil ik nog een keer 200km lopen in voorbereiding op Eindhoven Marathon. Nog maar vier weken te gaan!

Publicatiedatum: 11 september 2017