Deze website maakt gebruik van cookies. Meer informatie Melding niet meer tonen

Trainingsweek 7: fourth opinion

Deze trainingsweek begon met een rustdag op maandag omdat ik op zondag nog een lange en snelle duurloop had gedaan en nog altijd moet uitkijken met de belasting op mijn rechterknie. Op maandagavond ben ik bij de kliniek geweest voor een second opinion (of eigenlijk een fourth opinion…) van een volgende specialist. Ook zijn conclusie was dat er niet iets structureel mis is met de knie maar dat er sprake is van overbelasting en dus de belasting verminderd dient te worden en de belastbaarheid vergroot moet worden.

Met beide zaken ben ik op dit moment reeds bezig onder begeleiding van trainer/coach Rob en mijn behandelend chiropractor. Voor mij dan ook geen reden om nu zaken anders te gaan doen. Vanaf dinsdag tot en met donderdag verbleef ik in Schladming, een wintersportoord in Oostenrijk, voor een teambuilding sessie met het nieuwe management team Textile Care Benelux/Zweden/Ierland. Omdat er buiten wel erg veel sneeuw lag, heb ik twee dagen gelopen op een loopband in de gym.

Op dinsdag 11 kilometer met daarin wat intervallen en op woensdag nog eens 9 kilometer. Normaal gesproken heel saai om op een loopband te lopen maar er waren beelden te zien van de Olympische Spelen waardoor er genoeg (gouden) afleiding was. Op donderdagavond thuis weer een korte maar snelle duurloop van 12 kilometer (tempo 3.47 gemiddeld) en op vrijdag een langere duurloop van 19 kilometer langs de Rotte. Altijd heerlijk om het weekend te starten met een duurloop en tijdens het lopen de week nog eens te overdenken, plannen te maken voor het weekeinde en te bezien wat er volgende week echt moet gebeuren. Vervolgens op zaterdagavond een duurloop van 16 kilometer in tempo 3.52 bij hartslag 149 en op zondag een lange duurloop van 21 kilometer.

Nadat ik vorige week al weer vier keer kon trainen met in totaal 56 kilometer ben ik deze week op 88 kilometyer uitgekomen in zes trainingen. De stijgende lijn zit er al weer verrassend snel in. Het is dan ook zaak om erg goed naar het lichaam te blijven luisteren en op tijd bij te sturen wanneer nodig. Wanneer ik op deze manier kan blijven doortrainen heb ik zeker vertrouwen in een goede tijd tijdens de marathon van Rotterdam!

Publicatiedatum: 19 februari 2018